AhLan..

16 April 2010

La Tahzan



Assalamu'alaikum warahmatulllah wabaraaktuh..

Semoga Allah tabaraka wata'ala sentiasa merahmati saudara/i ku memudahkan segala urusan dunia dan akhirah, diselamatkan iman dihari dimana tiada seorangpun yang dapat menyelamatkan iman melainkan Dia..

saudaraku..
jangan resah akan setiap natijah dunia, sesungguhnya natijah akhirat itu lebih utama, jangan merasa gundah dengan setitis kebahgiaan dunia yang lepas dari genggaman kerana dunia ini akan sirna..

seorang muslim tidak ditimpa oleh rasa letih, penyakit, gelisah, sedih gangguan ataupun kegundahan hingga duri yang tertancap padanya melainkan Allah ta'ala hendak menembus dengannya sebagian dari kesalahan-kesalahan(Bukhari-Muslim) hadits dari abu sa'id dan abu hurairah radhiyallahu'anh.

Katakanlah (Muhammad), tidak akan menimpa kamu melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi mu. Dialah pelindung kami. Dan hanya kepada Allah bertawakkal orang-orang beriman."(At-taubah).

Zuhudlah didunia niscaya Allah akan mencintai mu, dan zuhudlah terhadap apa yang ada ditangan orang lain, niscaya mereka akan mencintai mu.(Ibnu majah:331)

Rasulullah shallallahu'alaihiwasallam bersabda:"maukah aku tunjukkan kepada mu sebaik-baik manusia?, para shahabat menjawab: Mau ya Rasulullah", beliau bersabda: yaitu orang yang apabila kamu melihatnya maka akan menjadikan mu ingat kepada Allah" (H.R Ibnu Majah)

wallahua'lam bish-shawab..
Allah yubarrikfik...
*senyum*


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...