AhLan..

23 November 2010

suka suki ~ gura guri 3 bulan nie

Assalammualaikum w.b

uihhh...terkejut saya..
dahsyat tu..rupanya dah 3 bulan tak hupdate blog
kesiann..
bz sgt ye?
apa yg di bz kan sgt tu?
takpun sengaja bz kan diri kan =)
kata nabi, gunakanlah 5 waktu sebelum 
datangnya 5 waktu yg lain..


PROPOSAL

Kekasih hatiku sepanjang tempoh tiga bulan ni
selain Allah, Rasul dan family.
Proposal menjenguk minta diberi perhatian
mengada2 la proposal ni kan?
mungkin sbb kurang kasih syg kot..
maka dengan penuh senget dan berjurai2 air mata ni
maka ku cuba hadirkan sepenuh rasa cintaku
takpe..biar apa pun perasaan yg hadir
akn ku gagahi jua. penuhi segala permintaan yg dasyat ni
lumrah..bila dah bercinta, komitmen kena bagi
walau hati tak sayang..kan?
tp ya Allah..kau segala yg Maha mengetahui
akhirnya..rasa cinta ni hadir sedikit demi sedikit
tanpa disedari
Insyallah..akan ku juangkan dan pertahankan ia
demiMu ya Allah
demi agamaMu ya Allah
'Hujjatul Islam'


KEKUATAN
hurmmm..bosannye..
bile lafaz 'bosan' ni terkeluar
tiba2..isyhh...haipppp...!! ayakkk..dush3x!
Maka Allah hadiahkan sesuatu
ye..isilah masa itu supaya kebosanan tu hilang
kata nak infak diri untuk Islam kan?
So..prove it!
Alhamdulillah
ada ruang dan peluang itu
Bertalu2..berderet2..berminggu2
Tp saya sedih
coz saya tak mampu berikan terbaik
dan sempurna seperti yang diharapkan
Hingga kini ketakutan dan kegentaran tu masih ada lagi
Nak cabar diri?masyallah..saya takut dengan diri sendiri
Plz 'jgn berada dalam zone selesa' 
pesanku untuk diri sendiri.
Allahurabbi..berikanlah ku kelapangan dan kekuatan hati




MEDAN JIHAD ~exam~


Syukur Alhamdulillah
exam dah habis tepat jam 11 pagi pada 22 nov 2010
walaupun hanya dua paper untuk sem ni
tp kerisauannye tetap luar biasa.
Sebelum masuk dewan exam,
biasanya pasti call mak n ayah
mohon restu dan maaf.
Anakmu ini terlalu banyak mengguris hatimu
peristiwa pagi tu takkan saya lupa
saya simpan sebagai teladan
sumpah! saya takkan ulangi..
kesedihan ini saya pendam supaya ia perisai buat saya
hangatnya pelukan mak 
kasarnya tangannya ayah bila bersalaman
akan saya simpan..
saya nk jadi anak bertuah
anak yang bawa syafaat
walau tak semudah yang disangka..
Allahumma ameen..




RINDU
ye akak rindu..sob2..
hurmmm..terlalu merindui
walaupun akk tau korang dah bosan mendengarnya
tp tetap nak menzahirkan juga
akak rindu
masih terasa angin pantai di sana
masih tersisa sentuhan itu
masih teringat saat itu
masih terbayang kisah itu..
masih terbayang gelak tawa kita 
masih terasa basah dijari kesan air matamu
masih terngiang kata2 semangatmu
masih terkesan semangatmu
masih terhidu wanginya ukhuwah itu
Ya Allah...
akak rindu........rindu...
dari jauh..hanya doa rabitah ni
menjadi penghubung hati antara kita..
'kak yus...... =('





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...