AhLan..

15 Mei 2011

HATI

Jam1.30 am...

Td..saya ke bilik tv..sy ke sana sbb saya dah tak mampu nak berada di bilik sendiri..
sebelum sampai dibilik tv....saya melalui musolla....musolla tu kosong...
saya memerhati pintu bilik teman...hurmmm...terasa bosan..
saya beralih lihat pandangan diluar...sunyi...takde sesiapa pun..
saya meneliti jauh ke jalan raya...hanya kelihatan kelam dan sepi
saya masuk bilik tv..ye ada ramai pelajar lain disitu...ruangan jadi bising dan menyerabutkan
tp...saya tetap nampak semua tu takde pe2..ianya tetap kosong.......
spt kosongnya hati sy sekarang..

macam tu lah agaknya perjalanan hidup..
sesekali bila dipenuhi dengan pelbagai perkara yang menyesakkan
apa yang dilalui hari2..tetap terasa kosong...
sungguh..hati ni rasa sepi....

Mata memandang tesis..hati jadi tawar sesangat
Dapat bercakap dengan mak...tp tak pasti apa yg nak diluahkan
Teringat pensyarah2..tp hati jadi resah pula
Komitmen kerja tiba-tiba minta di beri perhatian..ada tugasan yang perlu diselesaikan
namun masih tp tak pasti..kenapa semuanya tak mampu dilaksanakan.
Saya dah takde semangat..
Saya dah takde hati...

Ya Allah..
Engkau yang mencipta hati ini..
Engkau jua yang berhak ke atas hati ini
Engkau juga yang mencampakkan segala apa yang ada dalam hati ini
Allahurabbi..Engkau yang hadiahkan hati ini..namun..
aku hamba yang tak mampu memeliharanya..
janganlah Engkau murka ya Allah..
dan usahlah biarkan diriku sendiri menjaga hati ini
sungguh...aku hamba yang lemah..

Mohon pdMu ya Allah..
Moga ditukarkan hati ini..
Andai hati ini tak sesuai lagi menjadi milikku...

  

merindui......
dekat tapi tak mmpu menggapai...
sakit..hanya Allah je yg tahu....Allahurabbi...
maafkan akk...
(~_~)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...